Onderzoek door SmartInsights heeft uitgewezen dat email marketing de beste vorm van marketing is. Hier leggen we uit hoe dit onderzoek is verricht, en hoe je email marketing slim kunt toepassen binnen jouw eigen bedrijf.

Verschillende vormen van online marketing

Marketing is er in verschillende vormen. Ook online marketing valt op te delen in categorie├źn. Zo is er de email marketing, SEO, Social Media marketing, Social Pay per click, Affiliate marketing, Content marketing, online adverteren, en zoekmachine pay per click. Binnen deze vormen van marketing heeft email marketing de grootste voorkeur en succesratio.

Waarom email marketing het hoogst scoort

Bij dit onderzoek, gedaan door SmartInsights, is gekeken naar de volgende resultaten:

  • Ten opzichte van de andere vormen van marketing, genereert email marketing de meeste leads
  • Sales worden verbeterd door email marketing
  • Email marketing zorgt voor een verbetering van de conversies
  • Marketing kosten worden gereduceerd
  • Via email marketing komen er meer kwaliteits leads binnen

Email marketing stroomlijnen

Email marketing is succesvol gebleken onder meer doordat het kan leiden tot een toename van het aantal volgers van een site. Hoe meer volgers, hoe meer mogelijkheden je hebt tot conversie. Je moet er hierbij uiteraard wel voor zorgen dat de emails die je verstuurt actuele en relevante content bevat. Je kunt dit toespitsen door een analyse te doen van jouw doelgroep. Dit doe je met marketing automation, waarmee je kunt kijken naar het surfgedrag van je bezoekers. Door dit in kaart te brengen kun je je bezoekers onderverdelen in bepaalde groepen. Hierop pas je je emails aan, zodat je precies de doelgroepen aanspreekt die je wilt aanspreken.

Verder pas je conversie optimalisatie toe op je website, zodat bezoekers sneller geneigd zullen zijn over te gaan tot het aanschaffen van een product of dienst. Zorg dat je landingspagina’s goed geoptimaliseerd zijn.

Door je email marketing te stroomlijnen, gaat de kwaliteit van je mails omhoog, en doordat je mails stuurt die relevant zijn voor jouw doelgroep, zal jouw mail minder snel in een spamfilter terecht komen.

Verder is het van belang dat de volger zich kan uitschrijven van je nieuwsbrief. Zorg ervoor dat deze optie onderaan je mail is opgenomen.

Wil je het nog een stapje opvoeren en ervoor zorgen dat de ontvanger alleen de onderwerpen binnen een email leest die voor hem of haar van belang zijn, dan kun je nog denken aan het gebruik dynamic content.

Meer weten over email marketing? Of heb je een opmerking? Laat dan een reactie achter!

Nieuwsbron: smartinsights.com

FacebooktwitterFacebooktwitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *