Google Ads is een bekende manier om middels betaalde advertenties bezoekers naar de website te trekken. Er zijn uiteraard ook andere manieren om dit te doen, en een daarvan is via Facebook advertenties. Waarom zou je dit medium inzetten, en wat zijn de voordelen?

Facebook gebruiken als bedrijf

Er zijn 2 manieren waarop je bezoekers van Facebook kunt bereiken als bedrijf.

Pagina aanmaken voor je bedrijf: Een eigen pagina zorgt ervoor dat mensen deze kunnen liken. Zo kan je dus gebruikers verbinden aan je bedrijf. Het blijkt tegenwoordig echter lastig om ervoor te zorgen dat deze gebruikers je toekomstige berichten ook te zien krijgen, dankzij het algoritme van de newsfeed van Facebook.

Advertenties: Gebruik de betaalde mogelijkheden van Facebook om advertenties te tonen. De advertenties kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt om mensen je bedrijfspagina te tonen voor meer volgers, om je site te promoten, of een interessant stukje content aan te bieden.

Voordelen van Facebook advertenties

Facebook heeft enorm veel informatie over de gebruikers. Allereerst zijn er natuurlijk zaken als geslacht, leeftijd, woonplaats, en andere aspecten van het profiel die zijn ingevuld. Een tweede bron van uitstekende informatie is het gedrag binnen het platform. Welke producten of merken worden gevolgd door de gebruikers? Welke locaties bezoeken ze? Dit is zeer nuttige informatie om te gebruiken als je de juiste doelgroep wilt aanspreken.

Naast het goed kunnen bereiken van de doelgroep, is er nog een belangrijk voordeel t.o.v. bijvoorbeeld Google Ads. Adverteren werkt vaak middels zoektermen. Mensen gebruiken een beperkt aantal zoektermen die interessant zijn voor je bedrijf, en iedereen in de branche gaat bieden op de zoektermen. Dit zorgt soms voor aanzienlijk hoge kosten per click van een mogelijke interessante bezoeker. Facebook zorgt ervoor dat je bepaalde doelgroepen kunt benaderen, ongeacht waar ze op zoeken. Dit zorgt voor veel minder beperkingen, en veelal lagere kosten dan Google Ads of andere platforms.

Is Facebook adverteren interessant voor mij?

Simpel antwoord: waarschijnlijk wel! Ongeacht wat voor bedrijf je hebt, of op wie je je exact richt, de kans is groot dat je doelgroep zich op Facebook bevindt. Door het enorme aantal gebruikers (meer dan 1,5 miljard), is er een enorme diversiteit te vinden. Als je je doelgroep hier niet tussen kunt vinden, dan zit je in een erg kleine niche markt, of moet je misschien nadenken over je kansen op succes!

FacebooktwitterFacebooktwitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *